راه های لاغری

چه روشهایی برای لاغری وجود دارد

راه های لاغری

چه روشهایی برای لاغری وجود دارد

چطور میتوانیم وزن خود را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

بهترین رژیم لاغری چیست؟

اگر چاق هستید و رویای لاغری را در سر می پرورانید، امکان ندارد که تا کنون سراغ رژیم لاغری نرفته باشید. چگونه لاغر شویم سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد دارای اضافه وزن مدام تکرار می شود.

رژین لاغری با میوه

بسیاری سراغ رژیم لاغری سریع می روند و سعی دارند با فشرده و کم کردن کالری دریافتی در رژیم غذایی خود، با معجزه ای به نام لاغری سریع مواجه شوند. متاسفانه باید به شما بگوییم که این امر امکان پذیر نیست. رژیم لاغری به تنهایی نمی تواند انتظارات شما را برآورده کند و اگر هم بتواند عوارض جانبی به همراه خواهد داشت.

اگر شما رژیم های مد روز را امتحان کرده باشید، می دانید که در این راه تنها نبوده اید. بسیاری از مردم دنیا نیز هستند که در حال امتحان رژیم غذایی لاغری هستند. حال به خود شما بر می گردیم، آیا قادر بوده اید برای مدت طولانی ای بر این رژیم ها پایدار بمانید؟ فرض را بر این می گیریم که جواب شما بله است و وزن نیز کم کرده اید. اما آیا میزان وزنیکه کم کرده اید به محض بازگشت شما به برنامه غذایی سابقتان بازنگشته است؟

رژیم های ناپایدار کمکی به شما برای کاهش وزن بلند مدت نمی کنند و صرفا لاغر شدن به کمک چنین رژیم های غیراصولی موفقیت شما را تضمین نمی کند. پس چه چیزی کمک می کند؟

بهترین رژیم لاغری در واقع رژیم نگرفتن است!

اگر به شما بگوییم که تنها با رعایت کردن نکاتی مانند میل کردن غذاهای مورد علاقه (با رعایت برخی اصول)، ورزش های سبک و همچنین عادت کردن به برخی انتخاب های مربوط به سلامتی می توانید لاغر شوید و لاغر بمانید چه؟! در این مطلب تعدادی توصیه ساده در این زمینه برای شما خواهیم داشت.

رژیم لاغری

تنوع، کلید موفقیت است

همان گونه که یک اتومبیل نیاز به بنزین مناسب برای حرکت دارد، بدن نیز نیاز به برنامه غذایی سالم برای رشد مناسب دارد. این بدین معنی است که باید تعادل مناسبی میان پروتئین، کربوهیدرات، چربی و دیگر مواد مغذی برقرار باشد. مطمئن شوید که برنامه غذایی شما شامل کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات، چربی های مفید مانند چربی امگا 3 از ماهی و چربی های آووکادو، مغزها ،زیتون و روغن زیتون است.

زمانی که شما یک رژیم لاغری مد روز و غیر اصولی را در پیش می گیرید در واقع مواد غذایی ضروری را از برنامه تان حذف می کنید و در حقیقت خود را در خطر بیمار شدن قرار می دهید. دریافت مقدار بسیار کمی از هر ماده مغذی ممکن است مشکل آنی ایجاد نکند اما اگر این کمبود به مدت طولانی ادامه پیدا کند، ممکن است شما را با مشکلات سلامتی درگیر کند.

به چربی های مضر "نه" بگویید

برای لاغر شدن و لاغری شکم میزان چربی اشباع شده ی حیوانی دریافتی خود را به حداقل  برسانید و چربی های ترانس را از سیب زمینی سرخ کرده ،میان وعده ها و فست هایی که می خورید حذف کنید.

ورزش کنید

برای کاهش وزن و حفظ سلامت عمومی خود هفته ای حداقل 150 دقیقه ورزش کنید . این می تواند به بازه های زمانی کوتاه تر تقسیم شود.به عنوان مثال، شما می توانید روزانه سه تا  10 دقیقه ،5 روز در هفته سریع راه بروید تا به 150 دقیقه برسید.


آشپزخانه تان را پاک کنید!

غذاهای دارای قند، چربی و کالری بالا مانند چیپس، شیرینی ها، بستنی، شکلات  و امثال این ها که شما را به خوردن زیاد وسوسه می کنند، بیرون بریزید. سپس یخچال و کابینت هایتان را با میوه، سبزیجات، حبوبات، مغزها، دانه ها، چربی های مفید و لبنیات کم چرب یا بدون چربی پر کنید. این بهترین رژیم لاغری است.

رژیم لاغری

از وعده های کوچک بیشتر استفاده کنید

برای 5 الی 6 وعده غذایی روزانه برنامه ریزی کنید. وعده هارا بین هر 3 تا 4 ساعت جا بدهید .

از پنیر کم کالری و  غلات کامل برای میان وعده سر کار یا مدرسه استفاده کنید. غذاهایی را پیدا کنید که سالم هستند و در عین حال شما را سیر نگه می دارند.

از توت های مختلف به عنوان میان وعده استفاده کنید

توت های مختلف غنی از آنتی اکسیدان های سالم، کم کالری و چربی و دارای فیبر بالا هستند .

از "کالری های خالی" خودداری کنید

از نوشابه ها و آب میوه های حاوی شکر  استفاده نکنید.

کاهش وزن

وعده غذایی خود را کنترل کنید

وعده های غذایی در سال های اخیر بزرگ و بزرگ تر شده اند و رستوران های فست فود  تنها جایی نیستند که شما وعده های فوق العاده فریب دهنده را در آن ها پیدا می کنید. محققان دریافتند که از دهه 1970 تا 1990 ، میزان مصرف همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، بستنی، شیرینی و میان وعده های  نمکی، چه در خانه و چه در رستوران، افزایش یافته است.

یک وعده غذایی سالم به چه اندازه است؟

  • یک فنجان میوه نباید بزرگتر از اندازه مشت شما باشد.
  • 30گرم گوشت یا پنیر به اندازه سایز شست شما است.
  • 90گرم گوشت، ماهی یا مرغ به اندازه کف دست شماست.
  • 30تا 60 گرم آجیل به اندازه یک مشت شماست.

تعدادی ترفند ساده برای میزان کردن وعده ها شما عبارتند از:

  • وعده های غذایی تان را در بشقاب های سالاد سرو کنید نه بشقاب های بزرگ شام.
  • در فست فود ها درخواست وعده ی غذای کودک بدهید و هرگز  غذایی با سایز فوق العاده انتخاب نکنید.

رژیم لاغری

نتیجه گیری

امیدواریم که در نهایت و با خواندن تمام این مطلب منظور کلی ما را متوجه شده و این موضوع را دریابید که صرفا کم کردن کالری دریافتی در طول روز نمی تواند به کاهش وزن منجر شود. همان طور که در مطالب قبلی هم اشاره کرده ایم، رژیم های لاغری بسیار موفقی نیز وجود دارند که اتفاقا نتایج بسیار خوبی هم خواهند داشت. اما بعد از تمام شدن طول دوره ی رژیم چطور؟ جواب را در اختیارتان قرار دادیم.
به جای غیر سالم زندگی کردن و آسیب رساندن به بدن و چاق شدن، بهتر است که از ابتدا عادات غذایی خود را تغییر دهید تا با این مشکلات مواجه نشوید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی