راه های لاغری

چه روشهایی برای لاغری وجود دارد

راه های لاغری

چه روشهایی برای لاغری وجود دارد

چطور میتوانیم وزن خود را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

1- زردچوبه

 این ادویه جادویی زرد رنگ به سوزاندن چربی ها کمک می کند.زردچوبه "ادویه گرمی" است که گرمای بدن را افزایش می دهد و به نوبه خود سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این ادویه مزایای دیگری نیز برای سلامتی دارد؛ از جمله کمک به مبارزه با بیماری آلزایمر و تعادل هورمون ها در طول پریودی. بنابراین سعی کنید زردچوبه را به سوپ یا خورش ها یا سبزیجات یا آجیل سرخ شده بیفزایید.


2- دارچین

این ادویه جادویی کلاسیک قند خون را متعادل می کند، به کاهش هوس غذایی کمک می کند و باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید. دارچین (دارچین | 10 خواص درمانی دارچین ) را می توانید به صورت روزانه با پنیر، ماست ساده و یا چای ترکیب کنید. دارچین همچنین مزه خوبی به گوشت می دهد.
 
3- فلفل قرمز

اگر تا به حال به طور تصادفی مقدار زیادی فلفل قرمز به غذای خود اضافه کرده باشید، می دانید یک ادویه گرم چقدر می تواند موثر باشد.  فلفل قرمز مانند زردچوبه، دمای بدن را افزایش می دهد و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. به گفته لورن مینچ، RD، در واقع اضافه کردن این ادویه به غذا باعث می شود 100 کالری انرژی در هر وعده غذایی بسوزانید.  فلفل قرمز را به آجیل سرخ شده یا سوپ یا تخم مرغ، یا سس گوجه فرنگی خانگی اضافی کنید.

4- زیره  سبز

طبق مطالعات اخیر بر روی اضافه وزن خانم ها، افزودن یک قاشق چایخوری زیره سبز به وعده غذایی باعث سوزاندن سه برابر چربی می شود. این خبر خوب است، زیرا زیره سبز ادویه ای جهانی است و طعم غذا را بهتر می کند.  زیره سبز را به سوپ، خورش، سس گوجه فرنگی و ... بیفزایید (مکمل کاهش وزن قهوه سبز را در چه زمانی و به چه مقدار در طول روز مصرف کنم؟).

5- زنجبیل

زنجبیل نیز مانند دارچین به کنترل قند خون کمک می کند، به این معنی که می تواند به جلوگیری از افزایش میزان گلوکز پس از خوردن قند یا کربوهیدرات کمک کند. این ادویه نیز همان خواص چربی سوزی یا گرمازایی دارد مانند زردچوبه و زیره سبز. زنجبیل تازه را به سیب زمینی سرخ کرده، ماهی سرخ شده، یا سالاد میوه یا چای اضافه کنید.

6- سیر

سیر باعث بو گرفتن نفس می شود، اما خوردن این گیاه به کاهش چربی بدن کمک می کند. تحقیقی بر روی موش ها نشان داده است موش هایی که به مدت 7 هفته سیر مصرف کرده اند وزن بیشتری نسبت به موش های دیگر کم کرده اند. البته این نتایج در انسان اثبات نشده است، اما قطعا مصرف سیر هیچ ضرری ندارد. سیر باعث طعم بهتر غذا می شود، مخصوصا وقتی خام مصرف شود. سیر خام مواد مغذی بیشتری دارد.

7- فلفل سیاه

فلفل سیاه مانند زنجبیل خواص چربی سوزی دارد. مندز می گوید این ادویه از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند و می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. اگر قبلا این ادویه را مصرف نکرده اید، سعی کنید فلفل سیاه را به هر چیزی که می خورید اضافه کنید. این ادویه حتی در غذاهای سنتی شیرین مانند ماست، پنیر و بلغور جو دوسر نیز عالی است.

8- هل

هل یکی دیگر از آن ادویه های گرمازا است که به افزایش دمای بدن و متابولیسم بدن کمک می کند. این ادویه در هند بسیار محبوب است. در هند هل را با دارچین، میخک و زنجبیل مخلوط کرده و در چای استفاده می کنند. شما می توانید این ادویه را به محصولات پخته شده، قهوه یا گوشت خوک اضافه کنید.

9- گیلاس

گیلاس حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از سلول ها محافظت می کند. تحقیقات اخیر نشان می دهد مصرف گیلاس به کاهش چربی های بدن و افزایش ملاتونین و خواب سالم کمک می کند، که برای عملکرد سالم تیروئید بسیار مهم می باشند.

10- سرکه سیب

مصرف سرکه سیب قبل از غذا به احساس سیری با غذای کمتر کمک می کند، اشتها به شیرینی را کاهش می دهد و عملکرد هضم را بهبود می بخشد (مصرف قرص چربی سوزی ال کارنیتین و الزام ورزش).

11-  روغن نارگیل

با توجه به اسید های چرب با زنجیر متوسط موجود در روغن نارگیل، این روغن(و روغن های مشابه مانند ghee) می تواند به سوزاندن چربی بدن برای سوخت و مصرف انرژی بیشتر در فعالیت های روزمره مانند هضم غذا کمک کند. روغن های سالم مانند روغن نارگیل برای رفع گرسنگی بسیار مفید هستند و از سلامت تیروئید نیز که برای متابولیسم قوی ضروری است، حمایت می کنند. 
 


سوالات رایج شما درباره لاغری سریع  و رژیم غذایی لاغری


1. در لیست رژیم غذایی برای لاغری ، چه رژیم هایی وجود دارد؟

لاغری سریع اصلا کار درستی نیست و بشدت به کبد و ارگان های داخلی بدن آسیب می رسونه و نتیجه و عواقبش رو بعدا متوجه میشود. اما این نوع رژیم های لاغری سریع زیاد است مانند: رژیم 15 روزه کانادایی، رژیم آب، رژیم میوه، رژیم خام خواری، رژیم گباهخواری، رژیم اتکینز، رژیم دانیش و ......

2. آیا رژیم و ورزش برای لاغری هر دو باید باشد؟

قطعا بله. رژیم لاغری و ورزش مکمل و تکمیل کننده هم هستند. شما با رژیم گرفتن وزن خود را پایین میاری و با ورزش کردن سایز شما تغییر میکنه. اگر می خواهید بهترین نتیجه را ببینید. در کنار رعایت برنامه غذایی حتما روزی یک ساعت راه بروید.

3. رژیم غذایی پروتئین برای لاغری ضرر داره؟

بله. کلا حذف یا اضافه کردن زیاد یک ماده غذایی مضر است و شما باید از هرچیزی بصورت متعادل مصرف کنید. رژیم غذایی پروتئینی گاها در استاپ های وزنی تجویز میشود کخ باید زیر نظر متخصص تغذیه باشد. اما اگر چندین هفته این رژیم را دارید، فک نکنید از وزنتون چیزی کم شده، در واقع آب بدن از بین رفته که در طول چند هفته برمیگرده، پس خیلی خوشحال نباشید!!(غذای زیادی نمی خورم اما همچنان وزنم پایین نمی آید؟)

4. آیا رژیم لاغری سریع شکم  برای بدن ضرر دارد؟

هیچ رژیمی در بدن شما هوشمند عمل نمیکنه که فقط چربی های شکم و پهلو را کم کند. پس وقتی شروع به رژیم گرفتن کردید کل وزن از نوک صورت تا نوک پا کم میشه، حالا وقتی 10 درصد وزن اولیه کم شد، چند سانت هم دور شکم تغییر میکنه. پس در طول یک هفته هیچ معجزه ای برای لاغری شکم اتفاق نمی افته مگر اینکه عمل لیپوساکشن و یا لیپوماتیک انجام داده باشید. 

5. آیا می توانم در کنار رژیم لاغری، داروی لاغری هم مصرف کنم؟

داروی لاغری حتما باید توسط متخصص تغذیه تجویز شود، هیچ گاه خودسرانه این مکمل و دارو ها را مصرف نکنید. در مقطع زمانی خاص در رژیم لاغری، مصرف داروی لاغری مفیده و شما را از ناامیدی درمیاره اما نه از همون آغاز رژیم!!! (آیا ویتامین های گروه B می توانند باعث کاهش وزن شما شوند؟)

6. در ماهواره بهترین رژیم لاغری دنیا تبلیغ میشود، میشه اطمینان کرد؟

همانطور که در بالا گفتم باید فکر معجزه شدن یک شبه یعنی لاغری یک شبه را از سرتون خارج کنید. بهترین رژیم لاغری دنیا هم داشتید باز برمیگرده به اراده شما و اینکه چقدر آن را رعایت می کنید پس در واقع بین رژیم ها تفاوت خاصی نیست این شما هستید که باید رعایت و اجرا کنید.

7. آیا چای لاغری که در عطاری ها هست و یا تلویزیون تبلیغ میکنه، بخوریم؟

چای لاغری یا دمنوش لاغری به همراه ورزش مکمل و کمک کننده خوبی برای رژیم لاغری شما است و روند کاهش وزن شما را زیاد میکنه. اما حتما چای گیاهی لاغری را از جاهای مطمعن و معتبر خریداری کنید. خیلی از عطاری ها متاسفانه مجوز ندارند و در داخل چای لاغری از داروهای ممنوعه توسط معاونت غذا و دارو استفاده می کنند (آیا عصاره اسفناج یک مکمل کاهش وزن موثر است؟).

.

8. لاغری در یک ماه چقدر باید باد؟

مناسب ترین کاهش وزن باید در هفته نیم تا یک کیلو باشه و در ماه 3 تا 4 کیلو. در ماه های اول ممکنه بیشتر وزن کم کنید، مشکلی نداره . ماه های بعد جبران میکنه و سرعت وزن گیری کم میشه. 

9 . آیا رژیم لاغری 6 روزه برای بدن ضرر دارد؟

قطعا ضرر داره، هیچ وقت بخاطر یه مهمونی یا عروسی با بدن خودتون این کار رو نکنید. رژیم های لاغری سخت در دراز مدت عارضه های جبران ناپذیری بر روی بدن از جمله کبد می گذارد پس محتاط باشید.

و اما پیام آخر

در آخر امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه، همگی تصمیم به کاهش وزن درست گرفته باشید و رژیم لاغری را از همین لحظه شروع کرده باشید. ورزش هایی هم که بهتون معرفی کردم جدی بگیرید. منتظر کاهش وزن های شما هستیم، هر جا احساس ناامیدی کردید و یا در طول رژیم خسته شدید ، با ما حرف بزنید و سوالاتتون رو  در قسمت دیدگاه بپرسید ما همراه شما خواهیم بود. امید است که همیشه شاد و سلامت و لاغر باشید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی