راه های لاغری

چه روشهایی برای لاغری وجود دارد

راه های لاغری

چه روشهایی برای لاغری وجود دارد

چطور میتوانیم وزن خود را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو

چگونه لاغر شویم . این سوالی است که همه ما اغلب از خود میبپرسیم . رژیم غذایی مناسب حتما باید متناسب با متغیرهای مختلف بدن شما تهیه شود . اگر به دنبال رژیم لاغری سریع شکم و پهلو هستید بهتر است این کار را از طریق مشورت با پزشک متخصص تغذیه انجام دهید .


بسیاری از افراد با پیگیری رژیم غذایی نامناسب و کاهش وزن سریع بدون توجه به عوارض و مشکلات پس از آن ، خود و اطرافیان خود را دچار مشکلات عدیده ای میکنند. عوارض رژیم لاغری سریع میتواند بسیار زیاد و مشکل زا باشد .

برای پاسخ به این سوال که چگونه لاغر شویم و اطلاع از انواع روشهای لاغری سریع شکم و پهلو ، حفظ چاقی صورت ، کاهش وزن سریع و انواع رژیم های غذایی ، به شما توصیه میکنیم این مقاله را تا پایان بخوانید.

چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم

اگر فکر میکنید که رژیم غذایی فقط برای افراد چاق یا لاغر توصیه و تجویز میشود کاملا در اشتباه هستید. با دریافت رژیم غذایی مناسب هم میتوانید هم از چاق شدن خو جلوگیری نمایید و هم اینکه به رژیم لاغری سریع شکم و پهلو نیاز پیدا نکنید و هم از مبتلا شدن به بسیاری از بیماریها جلوگیری کنید و همیشه جسم و روح خود را شاداب و سلامت نگاه دارید.

کاهش دریافت کالری روزانه و سالم غذا خوردن به منظور دستیابی به وزن طبیعی ضروری هستند . کاهش وزن پیوسته و آرام 0.5 تا 1 کیلوگرم در هفته مطمئن ترین میزان کاهش وزن و بهترین راه جهت برگشت همیشگی وزن کاهش یافته است . از رژیم های غیرواقعی مانند برخی رژیم های بسیار کم کالری ناگهانی اجتناب کنید زیرا کاهش وزن ماندگاری را به دنبال ندارند و فقط موجب لاغری سریع شکم و پهلو شده و پس از مدتی باز میگردند.

رژیم غذایی سالم

ایراد بزرگ اغلب رژیم های غذایی ، سخت بودن آنهاست که غیر عملی شان می کند. با در پیش گرفتن راه های کوچک و عملی، سریعتر و بهتر به هدف خود یعنی اینکه ” چگونه لاغر شویم ” نزدیک می شوید. رژیم غذایی سالم مواد مغذی لازم ، مایعات کافی، آمینو اسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن فراهم آورد و این همان برنامه ایست که باید برای رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در پیش بگیرید.

رژیم لاغری گیاهی

در رژیم لاغری گیاهی کلیه محصولات حیوانی از رژیم غذایی حذف و مواد و منابع گیاهی جایگزین آنها می شوند. سطح کلسترول پایین و فشار خون نرمال، کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، چاقی و دیابت ، نتیجه پیروی از رژیم لاغری گیاهی برنامه ریزی شده می باشد. این رژیم غذایی برای سلامتی افراد چاق لازم و حیاتی است ولی می تواند برای افراد معمولی خطرناک باشد. اینکه چه کسی باید این رژیم لاغری را بگیرد ، پزشک یا متخصص تغذیه مشخص می کند.

به نظر می آید دنبال کردن رژیم غذائی گیاهی و ورزش های روزانه کار ساده ای نیست و تنها به چند روز اول برنامه اختصاص دارد. در ضمن شروع یک رژیم لاغری مناسب کار راحتی نیست و پشت کار و انگیزه بسیار می خواهد. اما سوال اینجاست که بهترین راه برای کاهش وزن سریع چیست . رژیم لاغری خود را با تغییرات کوچکی در برنامه روزانه تان شروع کنید و یک دفعه سراغ برنامه های سخت و طاقت فرسا نروید. مثلاً می توانید برای شروع به جای استفاده از شیر پرچرب از شیر کم چرب استفاده کنید ، همین اقدام ساده تحول بزرگی در برنامه غذائی شما به وجود می آورد.

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو

برای دریافت رژیم لاغری سریع شکم و پهلو به هیچ وجه عجله نکنید !!!  اصولا رژیم لاغری سخت به کاهش وزن سریع کمک میکند . اما نمیتواند برای بدن شما تعیین کند که چربی ها از کدام نقطه بدن برداشته شوند و این موضوع یکی از عواملی است که باعث ناامیدی افرادی میشود که رژیم غذایی لاغری میگیرند . برای لاغری سریع شکم و پهلو میتوانید علاوه بر رعایت برنامه غذایی مناسب به ورزشهای موضعی برای لاغری شکم و پهلو و یا فرم دهی آنها بپردازید.

چگونه بهترین رژیم لاغری را انتخاب کنیم؟

بهترین کار در زمان انتخاب یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری این است که سراغ رژیمی بروید که با نیازهای شما همخوانی دارد و موفقیت دائمی شما را تأمین می‌کند. در کل دنبال رژیم‌هایی بگردید که روی کاهش وزن ثابت (نیم کیلو الی یک کیلو در هفته) تمرکز کرده‌اند.

برای انتخاب بهترین رژیم لاغری سؤالات زیر را بپرسید و با استناد به جواب‌هایی که می‌یابید رژیم خود را انتخاب کنید:

  • اگر قرار است در یک موسسه‌ی لاغری رژیمی را آغاز کنید، حتماً تحقیق کنید و به جواب این سؤال برسید که آیا این موسسه از افراد زبردست و متخصصین قابلی تشکیل شده است یا خیر؟
  • انتخاب‌های شما برای خورد و خوراک چه مقدار محدودیت خواهند داشت؟
  • چه کسی برای وزن هفتگی یا ماهانه‌ی شما هدف تعیین می‌کند؟ خودتان یا فرد دیگری؟
  • چند درصد از افرادی که این رژیم را شروع کرده‌اند توانسته‌اند آن را به اتمام برسانند؟
  • میانگین مقدار وزنی که آن‌ها طی یک سال کم کرده‌اند چقدر است؟
  • چند درصد از آن‌ها دچار مشکل و عوارض جانبی شده‌اند؟ این مشکلات چه چیزهایی هستند؟
  • آیا این رژیم غذایی، برنامه‌ای برای ثابت نگاه‌داشتن وزن پس از لاغری دارد؟ ثابت نگه‌داشتن وزن بسیار مهم است پس باید چنین برنامه‌ای وجود داشته باشد.
  • جیب خودتان را هم در نظر بگیرید! هزینه‌ی به اتمام رساند این رژیم با در نظر گرفتن مواد غذایی مورد نیاز و سایر مخارج چقدر تمام خواهد شد؟

اگر قصد دارید بیش از 10 کیلوگرم وزن کم کنید، مشکلات جسمانی دارید و یا دارو مصرف می‌کنید، حتماً قبل از شروع کردن رژیم لاغری خود با یک پزشک و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید. اگر تصمیم به استفاده از رژیم‌های بسیار کم کالری گرفته‌اید نیز ابتدا سراغ پزشکی بروید و در طول دوره‌ی رژیم با وی در تماس باشید.

 

نتیجه گیری

در نهایت باید بدانید که قبل شروع کردن یک رژیم غذایی باید همه چیز را بسنجید. آیا این رژیم لاغری برای شما مناسب است؟ آیا باید سلامتتان را فدای لاغری سریع کنید؟ رژیم غذایی باید چگونه باشد که به شما آسیب نرساند؟ سوال های از این دست زیاد هستند و مطمئنا باید قبل از انتخاب یک رژیم لاغری سریع یا معمولی جواب قاطعی برایشان بیابید.

به هیچ عنوان فریب تبلیغات تلویزیونی را نخورید! لاغری سریع شکم، رژیم لاغری سریع در یک هفته و یا رژیم لاغری یک هفته ای وجود ندارند و اگر هم داشته باشند بعدها بدن شما را اذیت خواهند کرد. برای کاهش وزن باید مجموعه ای از عملیات ها را پیش گرفت. باید تغذیه ی خود را سر و سامان بدهید و به فکر ورزش هم باشید.

همان طور که گفتیم، برای لاغری سریع، رژیم غذایی سریع بسیار کم کالری می تواند انتخاب خوبی باشد. اما حتما قبل از شروع این برنامه غذایی، مطمئن شوید که شرایط را با یک پزشک متخصص در این زمینه به اشتراک بگذارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی